ورود به سیستم

آمار بازدید

افراد آنلاین: 1

بازدید امروز : 1

بازديد دیروز : 2

کل بازدید : 10262

مجلات و انتشارات علمی طرف قرارداد

 

فصلنامه پژوهش در روانشناسی و علوم رفتاری ایران

مجله علمی پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی

مجله علمی پژوهش در روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی

مجله علمی علوم اسلامی انسانی

مجله علمی پژوهش در علوم انسانی و تحقیقات میان رشته ای

مجلـه‌ی علمی رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی

مجله علمی - تخصصی بلاغ مبین

انتشارت فرزانگان دانش

انتشارات نظری تهران

انتشارات آوای علی (ع) تهران

مصطفی شجاعیان در مصاحبه با خبرنگار ما افزود :

تاریخ ثبت: 1398/01/26

پژوهشگران جوان قم و تهران با همکاری انجمن علمی - الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران و گروه کشف استعداد برتر و انتشارت آوای علی علیه السلام و نظری و ... ، دومین همایش ملی پژوهش های قرآنی برگزار می شود. هدف از برگزاری این همایش، دانش افزایی در حوزه مطالعات دینی است. محورهای اصلی همایش و موضوع مقاله های ارسال شده عبارتند از: علوم قرآن و حدیثآ الهیات و معارف اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، ادیان و مذاهب و ... . به همین مناسبت با مصطفی شجاعیان، ریاست محترم این همایش، مصاحبه ای به شرح ذیل انجام دادیم :

1.      قدری از همایش پژوهش های قرانی توضیحی بفرمایید و اهداف شما از برگزاری این همایش چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدُ لله ربّ العالمین والصّلاة والسلام علی سیّدنا ونبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد وآله الطیبین المعصومین / حمد و سپاس خداوند منّان را که توفیق برگزاری دوره ای دیگر از همایش ملی پژوهش های قرآنی را نصیب جمعی از خادمان آستان قرآن فراهم نمود. اینک پس از برگزاری  دوره قبلی این همایش که مورد توجه و استقبال قرآن پژوهان ارجمند، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، طلّاب و دانشجویان گرامی این مرز و بوم قرار گرفته، شاهد برگزاری دومین دوره همایش پژوهش های قرآنی می باشیم و هدف همایش آن است که یافته‌های تازه و جدیدِ پژوهشگران حوزۀ مطالعات دینی را در معرض داوری مخاطبان خود بگذارد تا پژوهش های خُرد در فرآیند نقد و ارزیابی جامعۀ علمی، هم‌افزایی یابند و بستر مناسب برای تحوّل علوم انسانی را فراهم سازند، انشاءالله

2.      دستاوردهای همایش اول چه بود و آیا در نیل به اهداف آن همایش موفق بود؟

خدا را شاکریم که در دوره قبل استقبال بسیار خوبی از همایش پژوهش های قرآنی گردید و در پایان با تشکیل کارگروهی به وضعیت مقالات پرداختیم و سر انجام 25 مقاله در مجلات معتبر علمی به چاپ رساندیم.

3.      برنامه ریزی برای این همایش از کی آغاز شد؟

همایش در اسفند ماه کلید خورد؛ گروه اجرایی، هیأت علمی شکل گرفت و فراخوان آماده شد؛ البته در مرحله اول، پیش از چاپ پوستر فراخوان، به کسانی که در حوزه مطالعات دینی کار می کنند، از طریق ایمیل اطلاع رسانی کردیم؛ حدود هزار پوستر به علاقمندان حوزه آرشیو و  حدود صد پوستر هم به طور خاص برای فعالان پژوهش های دینی ارسال نمودیم تا فرصت برای مشارکت داشته باشند.

4.      تعداد مقالات و پایان نامه ها و کتب ارسالی به همایش تا به امروز چه تعداد بوده است ؟

تاکنون تعداد 79 مقاله و 13 عنوان کتاب و 12 عنوان پایان نامه و 3 طرح پژوهشی به دبیرخانه ارسال گردیده است که بیش از 55 درصد آن ها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خود اختصاص داده اند.

5.      اعضای هیأت داوران مشخص شدند؟ چند نفرند؟

همان طور که در دوره اهمیت نیز مستحضر بودید، اعضای شورای سیاست گذاری همایش در داوری مقالات حساسیت های بالایی به خرج دادند تا داوری ها بسیار دقیق و موشکافانه انجام گیرد و حقی از شخصی ضایع نگردد و در همین راستا ما از برترین اساتید حوزه، دانشگاه استفاده کردیم و در حال حاضر تعداد آن ها 12 نفر می باشد و البته دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور نیز از طریق سایت به عنوان داور درخواست همکاری کرده اند که در صورت نیاز حتما از آن ها استفاده خواهیم کرد.

6.       برنامه دبیرخانه برای ثبت نتایج این همایش و در دسترس قرارگرفتن مقالات برای عموم در آینده چیست؟

انشاءالله به حول و قوه ی الهی مقالات را توسط انتشارات آوای علی علیه السلام و نظری به صورت کتاب چاپ خواهیم کرد و همچنین چکیده مقالات را نیز در کتابی جداگانه به چاپ خواهد رسید و مقالات برتر را نیز با توجه به موضوع آنان در مجلات علمی پژوهشی و ترویجی و تخصصی که با آنان قرارداد امضا نموده ایم، منتشر خواهیم کرد.

7.      تکلیف مقاله های که رد خواهند شد، چیست؟

هیأت علمی، اشکالات مقاله های رد شده را ذکر کرده و به نویسندگان باز می گرداند تا آن ها را اصلاح کنند و انشاالله برای همایش بعدی از آنها استفاده خواهد شد.

8.      نحوه بررسی و داوری مقالات چگونه بود؟

مشخصات نویسندگان حذف و سپس برای داوران ارسال شد؛ یعنی داوران نمی دانند که مقاله چه کسی را داوری می کنند.

9.      امتیازات ویژه این همایش چیست؟

همانطور که دبیر علمی در نشست خبری قبل فرمودند، چاپ کتاب با مجوز از امتیازات ویژه ای این همایش برای عموم پژوهشگران و دانشجویان و اعضای هیئت علمی باشد، در همین راستا دبیرخانه همایش از نویسندگان محترم دعوت می نماید تا با ارائه اثر خود به غنای هرچه بهتر این همایش بیفزایند و همچنین از انجمن های علمی دانشگاه های مختلف کشور در رشته های مختلف نیز دعوت به همکاری می نماییم تا انشالله با ارسال مقالاتی از اعضای انجمن علمی دانشگاه مربوطه، تمام مقالات به صورت کتاب در تیراژ 500 جلد به زیور طبع آراسته گردد.

10.  ممنون از وقتی که در اختیار این خبرگذاری نهادید، در پایان اگر نکته ای باقی مانده است بفرمایید؟

ممنونم از همه کسانی که در پیشبرد اهداف این همایش ما را یاری می نمایند و در پایان باید ذکر نمایم که آخرین مهلت ارسال مقالات 20 خرداد ماه 1398 می باشد و این تعداد به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و جهت ارسال مقاله به سایت همایش به نشانی WWW.PQCONF.IR یا شماره تماس 09169511096 (دبیرخانه) تماس بگیرید.

 

 


نظرات کاربران